advertentiebudget facebook

Hoe Bepaal Ik Mijn Advertentiebudget in 2020? Het Prestatiegerichte Advertentiesysteem!

Het advertentiebudget en prestatiegerichte advertentiesysteem

Het bepalen van een budget is voor veel ondernemers een lastig onderdeel in hun advertentiestrategie. Vaak wordt er vooral gekeken naar likes of de CPM, een afkorting voor Cost Per Mile, oftewel hoeveel je betaald voor het bereiken van 1000 mensen.

Stel een ondernemer denkt dat als hij 50.000 mensen bereikt er meer business zijn kant op komt. Hij betaald gemiddeld zo’n 10 euro om 1000 mensen te bereiken. Dan zou deze ondernemer dus kiezen om een budget van 500 euro vrij te maken voor adverteren. Maar is dit de juiste keuze?

Het antwoord is (in de meeste gevallen) NEE..

Zoals er in bovenstaand voorbeeld te zien is wordt adverteren ingecalculeerd als een vaste kostenpost en hier verder niet meer naar omgekeken. Met het vrijgemaakte budget voor marketing hoopt de ondernemer dan meer inkomsten te genereren.

Het probleem met deze denkwijze is dat het marketingbudget hier niet uit een investeringsgedachte wordt ingezet. Want wat wil je bereiken als je gaat investeren?

Je wilt een interessante ROI, oftewel return on investment genereren. Dit betekent dus dat je bijvoorbeeld het ‘’geïnvesteerde’’ advertentiebudget minimaal 2x wilt terugverdienen in omzet.

Dit moet altijd de insteek zijn wanneer je een budget bepaald. Kijk dus niet naar likes of bereik. Deze zaken zijn onbelangrijk zolang je geen goede ROI behaald. Want uiteindelijk draait het om hoeveel je er aan overhoudt.

Heb jij al een systeem gecreëerd waarbij er meer geld uit komt dan je er in stopt? Dan zijn de mogelijkheden in advertentiebudget eindeloos en ben je prestatiegericht aan het adverteren.

Want als jij er altijd meer geld uithaalt dan je er in stopt wordt de grote van het budget niet meer relevant en is het puur afhankelijk van de hoeveelheid klanten de onderneming nog aan kan of welke mogelijkheden je hebt om je business te schalen.

Heb jij al een prestatiegericht advertentiesysteem ontworpen? OF heb je hulp nodig bij het opzetten van zo’n systeem voor jouw onderneming? Stuur me dan hier even een berichtje!

Deel dit via:

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

error

Interessant artikel? Deel het via: