7 tips facebook advertentie

 Of je nu een nieuw bedrijf bent en op zoek bent naar een manier om je Facebook-berichten een boost te geven, of een gevestigd bedrijf dat effectiever op het platform wil adverteren, deze 7 tips zijn een absolute MUST om toe te passen:

1. Wees creatief & onderscheidendAd Example

Er is tegenwoordig zoveel content online te vinden en ook op
Facebook is er steeds meer content op de feed te vinden. Dit betekent dus dat je zult moeten opvallen om de aandacht te krijgen van potentiële klanten. Met andere woorden: als je niet creatief en onderscheidend bent, zal niemand je zien op Facebook. Dit betekent niet dat je overdreven creatief moet zijn in je advertentiemateriaal dat lezers niet weten wat je zegt. Het betekent wel dat je een manier moet bedenken om de lezers echte waarde te bieden, bij voorkeur op een manier waarop je je onderscheid van de concurrentie. Dit kan je bijvoorbeeld doen door middel van:

– Pittige en memorabele tekst
– Afbeeldingen van hoge kwaliteit
– Gebruik van onderscheidende opvallende kleuren
– Zeer uitgesproken en specifieke omschrijving van de unieke voordelen van je product

2. Geef een duidelijke oplossing voor een probleem

In de afgelopen jaren is reclame erg veranderd. Terwijl het vroeger genoeg was om advertenties te publiceren die potentiële klanten ertoe dwongen dingen te kopen, zijn de advertentiemethoden van vandaag veel persoonlijker. Klanten hebben tegenwoordig zoveel inkoopopties dat ze niet geïnteresseerd zijn in je pitch. Ze hoeven niet te weten waarom je bedrijf beter of unieker is.
In plaats daarvan willen ze weten hoe je artikelen, goederen of services hen kunnen helpen. Als het geen probleem voor hen oplost, zullen ze niet geïnteresseerd zijn. Om zo effectief mogelijk te zijn, moeten ze het pijnpunt van een klant rechtstreeks oproepen. Geef dus een duidelijke en specifieke oplossing voor een probleem. Geef aan hoe je ze kunt helpen en wat de resultaten zijn.

3. Highlight de voordelen van je product/dienst

Dit is adverteren 101. Tegenwoordig laten succesvolle advertenties de voordelen zien in plaats van de kenmerken van een product. Hoewel functies rationeel zijn, zijn voordelen emotioneel. De klanten van vandaag zijn op zoek naar producten waarmee ze emotioneel verbinding kunnen maken. Zo zal een bedrijf dat de voordelen van zijn producten met succes in zijn advertenties laat zien, betere resultaten behalen. Door de voordelen van een product specifiek en levendig te omschrijven, kunnen klanten zich in hun hoofd voorstellen dat het product hun ultieme probleem oplost en hun leven verbetert. Het is de eerste stap naar het creëren van een klant / bedrijfsrelatie die jaren zal duren.

4. Gebruik social proof

Een van de meest krachtige dingen die u kunt doen online en in Facebook advertenties is het gebruik van social proof. De reden hiervoor is eenvoudig. Klanten hebben bezwaren. Alle klanten hebben bezwaren, hoe hoogwaardig of toegewijd ze ook zijn. Het is jouw taak als marketeer om een manier te vinden om deze bezwaren te omzeilen. Social proof in de vorm van bijvoorbeeld testimonials of quotes van klanten is een handige en intelligente manier om dit te doen. Klanten vertrouwen klanten. Ongeveer 72% van de shoppers zegt zelfs dat ze de aanbeveling van een voormalige klant evenveel vertrouwen als mond-tot-mondreclame van een vriend. Overweeg daarom het gebruik van social proof in een toepasselijke manier voor je bedrijf.

Zoom Social Proof Ad Example

Voorbeelden social proof:

– Testimonials van bestaande klanten
– Aanbevelingen van bekende mensen
– Samenwerkingen met grote partijen benoemen (Zie voorbeeld)

5. Gebruik power woorden

Power woorden zijn essentieel als het gaat om het maken van een hoog converterende advertentietekst. Krachtige woorden zijn de motivatie die potentiële klanten nodig hebben om actie te ondernemen en een aankoop te doen. Wanneer je deze woorden in je advertenties gebruikt, wordt het veel eenvoudiger om een overtuigende tekst te maken. Benieuwd wat power woorden zijn? Denk aan woorden als:

– BEPERKT
– NU
– SNEL
– NIEUW
– ATTENTIE
– VERBAZINGWEKKEND
– SENSATIONEEL
– GEMAKKELIJK
– WEES SNEL
– En nog veel meer…

6. Gebruik FOMO (Fear of Missing OutHelloFresh Ad Example

Als er één plaats is waar de “fear of missing out“ je vriend kan zijn, is het in Facebook-advertenties. Dit kun namelijk tactisch inzetten wanneer je een advertentietekst schrijft. Wees niet bang om een klein beetje FOMO te gebruiken om je aanbod zo aantrekkelijk en urgent mogelijk te maken. Benadrukken dat uw aanbieding slechts voor een beperkte tijd beschikbaar is, die klanten nu moeten vragen, of dat de lage prijs binnen een bepaald aantal dagen of maanden verloopt, is een effectieve manier om interesse te wekken en snellere conversies aan te moedigen.

7. Maak je CTA (Call-to-Action) specifiek

Hoewel een call-to-action je misschien niet helpt op te vallen in de zee van Facebook-advertenties die door de nieuwsfeeds van je klant zweven, helpt het je klanten wel richting te vinden wanneer ze eenmaal de advertentie lezen. Maak de call-to-action zo specifiek en duidelijk mogelijk. Je moet de klant precies vertellen wat je wilt dat ze doen, hoe je wilt dat ze het doen en wat er gebeurt als ze dat doen.

Ad Example CTA

Het startpunt voor krachtige Facebook-advertenties
Tegenwoordig is Facebook marketing een wetenschap. Hoewel het onmogelijk kan zijn om te voorspellen wat wel en wat niet werkt, zijn deze tips een geweldige manier om de effectiviteit van je Facebook advertenties omhoog te laten schieten en ervoor te zorgen dat je geen tijd verspilt. Door deze zeven tips te volgen, kun je nu en in de toekomst profiteren van een hogere ROI en effectievere Facebook-advertenties. Heb je toch hulp nodig bij het maken van Facebook-advertenties voor je bedrijf? Neem dan contact met ons op!

Deel dit via:

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

error

Interessant artikel? Deel het via: