content marketing facebook makelaar

3 Content Marketing Ideeën Voor Makelaars!

3 Content Marketing Ideeën Voor Makelaars

Als makelaar wil je natuurlijk het liefst doen waar je goed in bent. Afspraken maken, bezichtigingen doen en deals closen.

Waarschijnlijk zie je het totaal niet zitten om je bezig te moeten houden met online content en sociale media maar weet je wel dat dit tegenwoordig noodzakelijk is om kopers/verkopers aan te trekken.

Je maakt dus toch de beslissing om hiermee aan de slag te gaan en plant een vergadering in om de social media kanalen te bespreken.

Nu is de vraag: Wat moeten we plaatsen en welke content heeft nu het JUISTE effect?

Hier kan ik je bij helpen in deze blog!

Ik wil in dit artikel vandaag 3 simpele online content ideeën met je delen waarvan ik uit ervaring kan zeggen dat ze effectief zijn voor je makelaardij!

Maar eerste geef ik je antwoord op de vraag wat nu de achterliggende gedachte achter het plaatsen van online content is. Waarom is het delen van content effectief?

Dat is een goede vraag en heeft dan ook enige uitleg nodig! Ten eerste zal het plaatsen van content op alle gebruikte socialmedia kanalen er voor zorgen dat mensen meer interactie gaan hebben met jouw makelaardij.

Het is daarnaast uit onderzoek gebleken dat een consument gemiddeld 7-21 contactmomenten nodig heeft om tot een aankoop te komen. Door op meerdere platformen content te plaatsen zullen potentiele kopers/verkopers je vaker voorbij zien komen, meer contactmomenten met je hebben en meer vertrouwen in je krijgen om bij jou een aankoop of verkoop te doen.

Hoe meer content van goede kwaliteit er wordt geplaatst op de social media, des te groter de kans dat potentiële kopers/verkopers contact met je opnemen.

Wanneer je begrijpt dat je online inzet direct in verbinding staat met het aantal verkoopopdrachten die je binnenkrijgt zul je hier natuurlijk voluit gebruik van willen maken.

content marketing makelaar klant
Dus wat zijn nu de 3 kwalitatieve content ideeën voor makelaars?
  • Blogs

Er zijn een heleboel makelaars die in dit tijdperk nog steeds geen waarde geven aan hun potentiële klanten in de vorm van gratis online content.

Daarom adviseer ik makelaars altijd om enige vorm van online content in te zetten die van toegevoegde waarde is voor potentiële klanten zodat je ook meer te bieden hebt dan andere makelaardijen.

Hierbij is het schrijven van blogs een laagdrempelige manier om waarde te geven in de vorm van het geven van informatie. Deze blogs hoeven niet pagina’s lang te zijn zolang ze informatie geven waar je doelgroep naar opzoek is.

Daarnaast zijn blogs ook van belang bij je SEO. Dit staat voor ‘’Search Engine Optimisation’’ en zorgt dat je met jouw makelaardij hoger in de resultaten van Google komt op bepaalde zoekopdrachten en dus beter vindbaar bent voor mensen die op zoek zijn naar een makelaar.

Deze blogs kun je zelf schrijven of je kunt er voor kiezen dit uit te besteden aan een freelance blogger die affiniteit heeft met de vastgoedmarkt.

  • Korte video’s over je makelaardij

Er wordt tegenwoordig van alles klakkeloos op social media geplaatst omdat dat nu eenmaal moet. Er wordt nog zelden strategisch over nagedacht. Hierin kan jij jezelf als makelaar onderscheiden door video’s te plaatsen waarin je jezelf positioneert als makelaardij of toffe video’s plaatst van woningen, het team of waarin je de mensen korte tips geeft en jezelf als een expert neerzet. Dit is altijd effectiever dan het simpelweg plaatsen van statische foto’s.

  • Foto’s van tevreden klanten

Makelaar zijn is een eervolle job. Je helpt mensen bij het aankopen van hun droomhuis of het verkopen van dat huis waar ze al zo lang vanaf wouden.

Je zult dus vaak blije en tevreden klanten hebben en dit beeld kun je dus ook vastleggen voor op de sociale media kanalen. Mits je toestemming hebt van de klanten natuurlijk.

Door deze foto’s te plaatsen maak je het menselijker, speel je in op social proof en zullen je volgers dus zien dat je een betrouwbare makelaar bent. Ook dit is effectief in het aantrekken van potentiële kopers/verkopers.

Dit waren mijn 3 content ideeën en ik hoop ook dat je deze gaat implementeren!

In de huidige woningmarkt zul je net een beetje meer inspanning moeten leveren om opdrachten binnen te krijgen.

Het is een kwestie van aanpassen en meegaan met de tijd of zien hoe concurrenten je voorbijstreven.

Aan jou de keus!

Wil je een gratis en vrijblijvend strategiegesprek met mij inplannen? Stuur me dan hier even een berichtje!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

error

Interessant artikel? Deel het via: